In the heat of the moment


Möttes av en jätterolig syn. Ett bord fullt med tomma ölflaskor och två fylleblickar. Fick dricka tre öl i mitt favorittempo innan vi begav oss ut i den fuktiga luften och halkade oss fram på regnbelagda gator. Uteservering och Staropramen. Det var sittdans och Malins glada ansikte. Att sjunga med till Joddla med Siv är något som knappast kommer tappa sin charm, även om man brölar med på bred skånska ;) Skriksjunga till Ramlar för det skulle ju va dans dans dans! Dans med Malin på ett nästan tomt dansgolv. Frihet! Sedan skrattdansa på ett alldeles för trångt dansgolv och puttas runt som en vante. Folk med vissa svårigheter att känna igen mig som brunett:

Vimmelfotograf: - Har du en syster som heter Caroline?
Busschaufför: - Åh, det är ju du! Du hade vitt hår innan. Det var längesen!

Och matas med ord från en helt annan värld än den jag känner igen. Svårsmält. Jag är ju svag för ord. Det är fantastiskt och underligt hur en främling kan få en att känna sig så viktig. Jag har då aldrig träffat någon liknande.


Lite skillnad i galenskap ;)

De döljer fylleblickarna väl ;)

För övrigt upplyste Kelly mig om att jag faktiskt kan ändra lite inställningar i min kamera, så att foton som tas i mörker blir bättre. Enda nackdelen jag upptäckt är att ögonen ser läskiga ut:


En gammal klasskompis lillasyster Anna och hennes vän, som hade en jättesöt 4-årig dotter

Malin & jag. Men kolla mina råttögon! Skitinställning ;)

Trodde inte riktigt jag skulle komma med - skeptisk! Och råttögon :)

Malin hade stylat Kelly, så han var hur fin som helst!




Trackback
RSS 2.0