"Jag lever för skaparglädje"


Igår hade jag en jättefin dag och den fina magkänslan satt fortfarande i på kvällen. Så fint när det är så.

Det var dags att leta upp Sherwoodskogen. Efter lite kaffe i Malins kök, tryckte jag, Malin, Kelly och Poffe in oss i bilen och vi hittade minsann dit. Mellan Gärds Köpinge och Nöbbelöv fann vi den efterlängtade skylten som visade vägen till en vildvuxen stig. Vi fick oss många goda skratt när bilen praktiskt taget fick agera som skördetröska.


Vi hittade björnbär

"Det här är ingen jävla picknick... mot Sherwoodskogen!"

Poffe blev själaglad över björnbären :)


Kelly och Malin





Vi hittade äppleträd!

En söt liten grind. Vi kände oss som Hans och Greta på väg till pepparkakshuset



Nypon hittade vi också!



Rönnbär



Det som jag hade hoppats på att finna - körsbär!


Poffe!

Får jag en chans att klättra i träd, tar jag den :)


Dessa avnjöts sedan i Malins kök




Körsbärskladd :)












Så himla mysigt ställe vi hittade!




Vi hittade en hemslöjdsaffär som en trevlig, äldre herre släppte in oss i.

På skylten ovanför dörren står det "Jag lever för skaparglädje". Åååh :)



Hemslöjdsaffären


En larv



Kellys bilder:







Plocka äpplen!














Inne i hemslöjdsaffären







Malin tog kaffe med sig :)





"He wants to go off road!"






Sedan satt vi i Malins kök igen och skrattade åt körsbärens effekt på våra leenden - snacka om vampyrkäftar ;)

Väl hemma lagade jag världens godaste wokade nudlar och drack lite rödvin. Gick ut i natten och satte mig i regnet en stund. Nu var det jag som tittade in genom fönstret på katten och inte tvärtom.

Kommentarer
Postat av: gabbi

hihi jag har alltid skrattat så åt det namnet, jag kör där förbi varje dag när jag ska till stallet i G.K. Men det såg iaf himla mysigt ut o vilka fina foton carro!

2009-08-17 @ 18:28:23

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0