A lot like love


Det finns en sida jag sällan visar. Men med rätt person skulle jag vara ungefär såhär:

Jag skulle spendera långa stunder med att beundra dina vackra ögon. Drunkna i dem. Säga att jag lätt blir rastlös men att jag skulle kunna titta in i dina ögon hur länge som helst utan att bli det minsta uttråkad. Jag skulle betrakta ansiktet för att kartlägga hur långt upp dina smilgropar gräver sig beroende på hur stort du ler. Och räkna dem. Dra fingrarna genom ditt hår nästan jämt. Dra mitt pekfinger längs dina ögonbryn och låta fingertopparna utforskaa din silkeslena hud i ansiktet. Dra dem längs nyckelbenet. Skulle helt spontant trycka dig så tätt intill jag kan, krama dig hårt. Sedan flytta mig precis så många decimeter ifrån, som krävs för att med klarhet beundra ditt ansikte igen. Försöka sätta ord på nyansen på din ögonfärg.

Kanske ha en miljard fjärilar i hela kroppen samtidigt?
Framför allt skulle jag le okontrollerat vid åsynen av dig. Varenda gång.

Kommentarer
Postat av: Calle

Du verkar rutinerad med dina känslor?

2009-09-01 @ 11:35:54
Postat av: Calle

Förstod det. Ska komma ihåg smilie nästa gång jag skämtar.

2009-09-02 @ 20:47:44
Postat av: Calle

Förstod det, men aldrig meningen.

2009-09-03 @ 04:59:35

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0