What goes around comes around


I onsdags läste jag världens bästa nyhet (som nämndes i Kristianstadsbladet i tisdags). En man våldtog en hiv-smittade kvinna. Det tycker jag är ett rättvist straff. It's all about karma, som Malin säger.

Något som är riktigt komiskt med tidningsartikeln är att det i slutet står: "Det är ännu oklart om mannen smittats. Enligt tidningen uppges han må mycket dåligt". Men hon då? Hur blev han offret i situationen? Är det honom vi ska känna sympati för? Stackars sate. Nu måste man ju använda kondom vid våltäkter... vart är världen på väg?

Kommentarer
Postat av: Emelie

ja du man kan ju undra.. jag anser att han får fan skylla sig själv som inte kan låta en tjej va när hon inte vill.

de e skrämmande hur världen har blivit nästan så man knappt vill visa sig ute ibland för man vet verkligen inte alls vad som kan hända en...

o om de blir rättvisa eller om de bara blir synd om den kriminella....



skönt att komma hem sill Sesam igen?

2009-08-17 @ 10:24:38
URL: http://almostunreal.webblogg.se/
Postat av: zubair

Hi Caroline,

Hope you still remember me. I am Zubair from Pakistan.

How are you? How is life?

Can I see you sometime

2010-12-30 @ 17:46:50

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0