Fantastiskt


Cold case S04E05 och jag kan inte låta bli att le åt hur fantastiska autister är i mina ögon. Saknar praktiken när jag tänker på det. Hoppas på att få arbeta med den sortens problematik någon gång i framtiden. Blir väldigt illa berörd när någon i avsnittet gör honom illa och hånar honom. Tycker det är komiskt när människor som helt saknar kunskap om autism, försöker föra en konversation med honom. För de ser ju på omvärlden på ett helt annat sätt och uppfattar saker helt annorlunda. Och det är helt fantastiskt. Visst är det inte det minsta lätt att leva med personer med denna problematik. Men man får inte glömma bort att se det fina.

Kommentarer
Postat av: oskar

tror man lär sig mer att se det personen kan, istället för att se vad personen inte kan, och så, att se det personen är, istället för vad personen inte är. alla människor har sina berättelser :)

du kan flytta till göteborg och börja på mitt boende :D

2009-08-21 @ 10:12:48
URL: http://vakentimmar.blogspot.com

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0