Everything looks perfect from far away


Sedan blir jag glad över att se att förändring skett på en plats där jag tyckte att förändring behövdes.


När jag blir tårögd känns det som att någon hällt syra i ögonen på mig. Ska tårar bränna så?
När jag skär lök skrattar jag lite åt mig själv. För det gör så ont så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ser säkert ut som en nyss halshuggen höna. Kan varken ha ögonen öppna eller stängda men kan inte heller lindra smärtan.


Jag stör mig på att de bästa The Knife-låtarna inte finns på Spotify. Får lyssna på detta istället:

"You've got cucumbers on your eyes
Too much time spent on nothing
Waiting for a moment to arise
The face in the ceiling
And arms too long
I'm waiting for him to catch me"


Och när hon sjunger
"Waiting for it to embrace me"
tycker jag alltid att det låter som att hon sjunger
"Waiting for him to erase me"



Nästa låt. "It's so rock 'n' roll to be alone"


Sittdans till Michael Jacksons ljuva stämma får bli det sista i natt.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0