Förtränger, förtrycker, förnekar


Just nu är det mest bruna mjukisbyxor och fläta i luggen. Att sittdansa till Bob hund och
"it's so rock 'n' roll to be alone". Ett tag inbillade jag mig att jag kände saknad & längtan. Sådana där vackra saker som jag aldrig riktigt förmår hjärtat att spotta fram. Jag hinner snubbla långt före.

Varenda morgon behöver jag hjälp med att pumpa runt blodet i kroppen. När jag är fysiskt nära en annan person upphör min automatiska andning. Då börjar jag kippa och inser att det är dags att ta avstånd.

Ibland stänger jag ute förnuftet och koncentrerar mig på känslan. Passar på att ta några djupa andetag innan jag börjar tänka igen. Du frågar mig vem jag vill ha och jag svarar att
JagVillInteHaNågon. Det märks extra tydligt när en kvarglömd blick får lungorna att morra.

Det tar blott några sekunder, sedan är känslan bortglömd.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0