Tonight I have to leave it


Jag tycker om att läsa gamla ord. Såhär kände jag till exempel i maj 2007:

det är roligast att tröttskratta
& kom så sjunger vi kvällen välkommen
jag vill trä pärlor på dina hårstrån

kick you out & let the sunshine in

och världen ska snurra under mina fötter
så att det känns som att jag dansar

oftast är minnena vackrare än ögonblicken
och jag vet precis varför
kunskap tar ibland bort tjusningen
så jag glömmer så lätt
jag glömmer så lätt

men när det studsar mellan väggarna kommer allting tillbaka till mig
det stannar ju kvar om det inte hittar någon väg ut

skrik det, högt
men bara om du vill

man kan inte känna det man vill
det är det som gör världen vacker

& jag blir så fylld med syre
att allting runt omkring mig är musik
sluta producera koldioxid och börja dansa
om du vill dansa,
dansa med mig

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0