Sätt eld på dina tankar


När jag under dagen låg i sängen och ömsom frös, ömsom svettades, började jag tänka i poesiform och metaforer igen. För hjärnan var precis lika överaktiv som den brukar vara, medan kroppen var nedbruten. Jag tänkte på mina symptom i poesiform. Rader som får det hela att låta vackert, trots att det inte är det. Att sätta fingrar på känslor på ett vackert sätt. Så man var inte så farligt bitter ändå trots att det kändes som att man var döende, minst ;)

Jag skrev dock inte ner det, så det försvann. Man borde ha en inbyggd databas som kan lagra alla tankar innan de faller in i glömska. I övrigt har jag nog inte producerat en dikt på ett par år. Jag saknar det. Då känns känslorna som naknast. Utelämnande men också befriande.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du får krya på dig <3

2009-04-14 @ 19:16:47
Postat av: ida

Hoppas att du mår bättre snart.



Dick paket kom idag, haha söto! Jag gissade vilt att det är en bok... ;) Jag är så nyfiken på vad det är, så jag spricker! Gissar även att det är ett brev (jag har klämt som fasen) och kände att det är något annat också... något litet och hårt... OOOOH, jag längtar till fredag :D



Sitter nu på jobbet, har än så länge gått bra (ta i trä...). Och jag hoppas att det fortsätter så. Räknar ner tiden... 7h 10 min kvar... Vill sova. Bävar till 4-6 tiden... Brukar vara svårt att hålla sig vaken då.



Nej, nu ska jag ta en vandring i korridorerna och uppsöka en toalett samt ta en red bull.

Andreas ringde just och sa godnatt. Skumt att krypa ner i någon annans tomma säng, och veta att han ligger hemma hos mig... Menmen, sömn... Det vill jag ha :D



Godnatt vackra. Jag hoppas att du kan sova gott inatt. Men ja, du har säkert rätt i det du säger, det kan vara orsaken. Men jag ska jaga bort din oro inatt, försöka iaf :)

Godnatt.

2009-04-14 @ 23:55:04

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0