Livet är en karusell


Igår satte jag mig på en grässplätt i den härliga solen för att slå ihjäl lite tid innan bussen gick. Jag hade turen att bli påsprungen av både Malin och Malin - därmed fick jag lite gott sällskap. Idag tog jag en kopp kaffe med ena Malin på hennes balkong innan jag tog bussen hem från jobbet. Även små stunder kan göra stora skillnader. Få mig att ändra emotionellt läge från misantropiskt till filantropiskt igen. För nu är det  nog mycket som skaver. Eller rättare sagt; mycket som stressar. Men som vanligt kan jag skratta även åt det dåliga. Det finns olika sätt att vara bitter på. Jag är det med glimten i ögat och ett skämtsamt röstläge. Jag uttrycker så att säga missnöje men på ett sätt som inte är så energikonsumerande för min omgivning.

Eftersom det är Valborgsmässoafton idag, måste jag naturligtvis nynna följande två rader:
"Jag gjorde upp en eld för dig,
och nu brinner hela skogen!"

Passande, eller hur?

Bränn nu inte upp håret, barn!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0