Kärlek II


"Motsättningar och gräl är oundvikliga, de är inte kärlekens motsats - det är däremot likgiltigheten"

"Älska varandra, men knyt inte kärlekens band. Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare. Ge varandra av ert bröd, men ät inte av samma brödkaka. Sjung och dansa tillbammans, men förbli skilda från varandra. Och stå tillsammans, men inte för nära tillsammans".


"Att kunna säga: Min vän, jag litar på dig, jag vet att du gläds med mig i mina framgångar och att du ställer upp när jag har det svårt. Vardagen med dig känns riktig, jag vill åldras tillsammans med dig - det är mogen kärlek"

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Från vart kommer dessa mycket kloka ord?:)

2009-04-03 @ 18:29:21
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0