Jag kan fortfarande känna smaken


Hon står lutad mot räcket för att hjärtat inte ska lämna kroppen. Det finns bara skärvor kvar nu. Ett annat sätt att få i sig glassplitter.

Han tog ett djupt andetag i helvetet och spyr nu eld över omgivningen. När käkarna öppnas biter jag tungan och vänder bort blicken. I huvudet springer versaler och allt jag vill ha är tystnad. Ord riktade mot mig och jag vill ge min knytnäve som respons. Det är det enda språk vissa känner till.

Och dig har jag sparat i en ask. Placerat den i en av hjärtats kammare i förvar. Till denna elden tillförs inget syre men den dör inte heller. I vissa situationer är hjärtat orubbligt.

Varje aktion, oavsett hur liten, har en reaktion.


Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0