Student & Sweden Rock.


I torsdags var det dags att ta på sig finklänningen och locka håret, för min kusin tog studenten och detta skulle givetvis firas!


Vid halv fyra-fyra infann vi oss vid min gamla gymnasieskola för att se Louise springa ut och skina av lycka. Och som tur var sken solen lika mycket, till skillnad från när en annan tog studenten ;)


Väl hemma hos studentskan bjöds det på god mat och dryck och där tillbringades några trevliga timmar med hurrande, åskådande av presentöppning samt tårta innan det var dags att möta upp Sara.




På agendan hade jag och Sara nämligen samma planer som förra årets studenten - att gå ut och svira på Banken. I år hade vi dock en anledning att fira något speciellt, och detta resulterade i något som höll välta mig av stolen av förvåning - Sara låg vid ett tillfälle före mig i öldrickandet =) Hon har inte trivts något vidare på sitt nuvarande jobb och har därför sett sig om efter andra. Det visade sig att torsdagen blev hennes sista jobbdag på sjukhuset - hon har nämligen fått jobb på Gina Tricot i Köpenhamn. Så nu ska hon överta sin systers lägenhet i Malmö. Hon var verkligen överlycklig och det var fint att se henne le sådär. Man delade verkligen hennes lycka även om man inte kunde ignorera det faktum att man kommer sakna henne enormt mycket.



Fredagen skulle anta en bra mycket lugnare form. Det skulle vara nationaldagsfirande nere i byn, så jag och Tjombi tänkte kolla läget där nere. Vi hittade snabbt Nordholm & co på ett täcke mitt på gräsmattan, så vi slog oss ner där. I år hade de minsann snålat med både bord och stolar. Egentligen hade jag velat gå och åka en karusell eller två, men jag fick nöja mig med en kasedans med Nordholm =) När mörkret fallit var det flera som vågade sig ner till bonnaspektaklet. Förutom Dag, Packe och ÖV träffade vi också på Banan, Sara, André och Julia. Eftersom man träffar de sistnämnda så sällan, var det helt suveränt =)


Det blev dock mer ölintag, eller rättare sagt; mer effekt av den där alkoholen, så man var lagom sleten när man vaknade i lördags. Men det var bara till att springa in i duschen, hälla i sig ett par koppar kaffe, för att sedan bli upphämtad vid 3 av Tjombi. Tjugo minuter senare öppnades dagens första öl i samband med att vi hämtade upp Robban. När vi sedan hämtat upp Tjombis kollega Micke i Fjälkinge, styrdes kosan mot Norje. Vi tänkte spana in Sweden Rock även i år, och i samband med detta hälsa på Tjombis & Mickes chef, som brukar åka dit med båt. Det var mycket trevligt, måste jag säga.


Framåt kvällen blev det dags att ta sig till Kristianstad igen, för en snabb förfest hos en som spelat bowling med både Tjombi och Robban. Sedan var det Banken som gällde. Jag var dock hungrig och därmed trött. Blott en grillade majskolv som middag på Sweden Rock kändes inte alls särskilt smart längre. Så jag och Robban gick till Burger King en runda, innan vi intog Bankens uteservering igen för att leta rätt på Tjombi.


Inte ens söndagen servar som en vilodag längre. Planen från början var att jag och Tjombi skulle ta oss ett dopp nere på badet, som fortfarande inte öppnat. Men i denna vansinneshetta var det verkligen inte bara vi som tänkt den tanken. Då ringde Jönsa så lägligt så vi bestämde oss för att åka till havet istället. Min magkatarr gjorde sig dock påmind genom att få mig att lida av frossa trots att det var duktigt varmt i vattnet. Man kan inte få allt =) Jag fick mig dock ett ordentligt asgarv när Tjombi provade Jönsas nya, något alternativa keps. Tjombi hade inte riktigt känslan för hur den skulle sitta på huvudet =)


Innan det var dags att ta sig hem och få sin första lugna stund på flera dagar, grillade jag och grabbarna Grus. Det var helt otroligt gott. Grillad ananas kittlade dödsskönt i kistan, även om jag åt upp nästan hälften av ananasskivorna innan grillen var redo =)



Och i morse mådde man som man förtjänade. Jag var så sleten att bara att ta sig uppför trappan var ett projekt i sig =)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Men erkänn, det är grymt nice med kilt? ;)

2008-06-09 @ 18:17:57
URL: http://kazmur.blogg.se/
Postat av: Marcus

Haha! :D Jag har faktist burit den på stan en gång av ren jävulskap, men kan du behålla en hemlighet så kändes det inte riktigt som min "grej" ;) Hälsa Emil den lille sötploppen! :)

2008-06-09 @ 19:23:05
Postat av: M

HAHAHAHA! :D I en annan del av Tollarp :D

2008-06-10 @ 12:25:05
Postat av: The HansonSisters

wohooo! sweden rock! grymme! vi var också däär!

vilka band såg du ? :P (nästan samma fråga igen, hahah)

2008-06-11 @ 15:21:12
URL: http://hansonsisters.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0